Uteritt, dressyr och longering

Igår fick Ratten ganska varierad träning; först longerade Nina sina barn så de fick rida lite, sen red jag en liten stund på Lollos och Lydis ridbana, och till slut en sväng runt byn.
Han var ganska seg, och jobbade mot mig hela tiden i dressyren. Huvudet i vädret och ville knappt ens ställa och böja. Nåja, alla har vi våra dåliga dagar!
Sen tog vi ju som sagt en kort tur runt byn, då var han lite piggare, men inte så mycket...
Och så gjorde jag veckans fail. Jag bytte ju om hos Nina, och var 100 % säker på att jag hade packat ner ridbyxor, men nej...  Så jag fick låna ett par av Nina, alldeles för stora! Så om någon undrar varför jag red i ett par stora, pösiga, rutiga byxor så kan jag upplysa er om att det var ett par ridbyxor, haha! :D
Idag är Ninas ena dotter sjuk, så hon kan inte komma med mig när jag rider. Därför blir det troligtvis longering eller promenad, eller ridning om jag hittar någon att rida med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0