Hej allihopa, kom hit och snoka i mitt privatliv!

En sak som jag tänker ta upp här är om man ska blogga om sitt privatliv eller inte. Jag har nyligen haft bråk med en rätt så nära vän, så folk kanske tar det här som en pik till henne, men det är det inte. Men det har fått mig att tänka.
Jag tycker att man bör hålla vissa saker utanför sin blogg. Sånt som man kanske inte säger till alla. Att berätta detaljerat om ett bråk med en vän/ovän/förälder osv tycker jag bara är onödigt. Alla behöver inte veta allt om dig. Sen tror jag att folk inte tycker det är så kul att läsa om, eller jo, skvallersugna skitsnackare kanske tycker det.
Jag brukar försöka att inte visa så mycket av mig på bloggen. Både på min vardagsblogg och på den här. Det är lite som att gå ut naken på stan, och hur många skulle göra det? Svar: Folk som kräver uppmärksamhet.
Vissa som läser den här bloggen kanske anser att de känner mig lite genom den, men det är fel. Det gör de inte. Det enda de vet är 5 % av vad jag gör på dagarna. Vi kan ta Linn Olsson som ett exempel. De flesta tycker nog att hon verkar jättetrevlig och smart, inklusive jag. Men vem vet, det kan lika gärna vara hennes mamma som skriver alla åsiktsinlägg? Tänk efter. Hur mycket berättar hon om sig själv? Och Kissie då. Hon verkar vara en bitchig dryg idiot, men tänk om man lär känna henne och hon är den trevligaste, smartaste och snällaste person man någonsin träffat.
Linn vill nog verka trevlig och smart, det är hennes sätt att få besökare; bli älskad av alla.
Kissie vill verka bitchig, hon får besökare genom att vara dum i huvudet.
Jag är på Linns linje, och försöker vara personlig utan att visa mig själv.
Hur många läsare har ni per dag? 1? 5? 100? 10 000? Det spelar ingen roll, vem som helst kan se vad du skriver. Så tänk efter innan du skriver något personligt nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0