Gårdagens dressyrträning

Igår gick det inte hälften så bra som i lördags. Traven gick ganska bra här också, men om jag tyckte att galoppfattningarna gick dåligt i lördags så var de här katastrofala. Åtminstone i vänster varv.
I traven jobbade vi mycket på min sits, och att han inte skulle tränga utåt med ytterbogen. Vi jpbbade på att jag skulle leda inåt och ha stöd på yttertygeln, använde ytterskänkel för att motverka att han trängde utåt och dessutom jobbade vi med att jag inte skulle sitta så snett.
I vänster varv när jag skulle fatta galopp funkade ingenting. Han visste vad som skulle göras, och hade inte haft några problem med det, men såklart skulle han trotsa emot och vägra fatta rätt galopp. När jag red på en volt och gjorde så att han inte skulle kunna fatta höger galopp bestämde han sig i stället för att skita i det och travade fortare och fortare. Ponnyskänklar, spö på rumpan, inget funkade. På ca 20 minuter fick jag vänster galopp 2 gånger.
Envis som en åsna är han, men jag är envisare! Men hade jag inte ridit för tränare är jag rätt säker på att jag skulle ha gett upp, så nu ska jag försöka börja rida för tränare lite oftare, för det här problemet måste bort.
Jag har aldrig någonsin varit tröttare efter en ridtur, benen skakade, jag var otroligt andfådd och helt matt.
Efter det red jag dessutom nästan 1 ½ timme till, då det var vårfestövning. Så jag var helt slut när jag kom hem!
Laddar upp fler bilder i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0