Dressyrträning med "min" dressyrponni :D

Är jättenöjd med Ratten! Han var superfin på träningen, speciellt i traven. Skritten gick också rätt bra, men galoppen i vänster varv gick åt tjotahejti. Dock inte så konstigt, med tanke på hur lite han går dressyr, så det är ju självklart att han är stel. Han orkade inte hålla vänster galopp så länge, men när jag väl fick igång honom och fick honom att fortsätta galoppera gick det bättre.
I början var han ganska stel i traven också, och trängde utåt på volterna, men sen lossnade det och gick jättebra!
Höger galopp gick helt hyfsat, mycket bättre än vänster i alla fall.
Rebecka var jättebra att rida för, gav bra tips och fick en att förstå hur man skulle göra. Henne rider jag mer än gärna för flera gånger! Jag kände att jag fick jobba inte bara med Ratten, utan med min sits också. Det kändes som att min ytterhand var mycket stadigare än vad den brukar vara! Jag kände också att mitt skänkelläge var lite bättre :) Däremot satt jag och vek mig jättemycket i sidan, vilket jag inte brukar göra, men jag tror att det delvis berodde på att sadeln gled.
Underlaget var ju rätt blött och tungt, så han var helt slut efteråt, och det var jag med!
Slänger upp en liten bildbomb. Alla bilder fotade av Elin :)
Haha, tycker den här bilden är så gullig!
Här ser man ganska tydligt att sadeln är sned, så jag faller inåt...
Haha, den här bilden älskar jag! :D

Kommentarer
Postat av: Jonna

Gud va du rider han bra ! :))

2011-05-16 @ 20:07:37
URL: http://jonnastolt.blogg.se/
Postat av: Michelle

Jätte fina bilder:)



sv; Åh vad kul:D:D

Kram <3<3<3

2011-05-17 @ 19:50:55
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0