Dressyrpass!

Idag har jag ridit mitt första ordentliga dressyrpass på Ratten. Det var tänkt att N skulle longera honom, men sen ordnade mamma med att jag skulle hinna rida honom innan vårfestmötet :)
Han var väldigt vinglig i början, sen satt N upp en stund och efter det gick det mycket bättre! Jag kände hur han jobbade mer med bakdelen och sökte sig neråt. Framåtbjudningen blev tusen gånger bättre också!
Han hade lite svårt med att ställa och böja först, men det blev också lite bättre mot slutet.
Nu hoppas jag bara på att det blir dressyrträning i helgen!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Kul Jojo :3 Kom inte in till ponnyakuten tyvärr, men jag är påväg TILL BROLÖTEN MED DIG OCH PONNYN XD Längtar så mycket. I know, jag kommer dööh av tristess med dressyyyyr. Men, men den här lilla hoppnörden måste bara överleva. Haha :) Hoppas man får simma med ponnysarna.. som omväxling :) Läser du Emelie Brolins blogg? Om inte, LÄS, för det är en sjukt bra dressyrblogg och hon förklarar väldigt bra. Trevligt att du fick en dressyrträning med Ratten. Du måste berätta med om honom när vi ses - och dit är det inte långt kvar. Saknar dig sjukt mkt och längtar till att få åka till Sverige med dig <3 Kram!

2011-05-11 @ 18:19:06
URL: http://connemara.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0