Ridklubben Sleipner

Jag tänkte berätta lite om hästarna på Sleipner där jag och Elin rider. Alla hästar som får på nybörjarlektioner går på lektioner med mer erfarna ryttare också! :)


Alice är en welsh partbred e. Star Kingdom u. Mireille. Hon är snäll och hoppar gärna, fast då med lite fart!
Hagens Arrow är en övervuxen connemaraponny e. Frederiksminde Hazy Chance u. Ashfield Fancy. Han är väldigt lat, men med sporrar och spö kan man få fram honom, haha x) Han går ofta med på nybörjarlektionerna.



Vallas Emilio är en snäll welsh cob som också ofta går på nybörjarlektioner. Han gör ingenting gratis, och för att få honom att gå måste man jobba lite! Han är snäll att hoppa, men tycker ofta att hindrena är lite läskiga... Han är  e. Derwen Tennessee Express och u. Taircross Sorrel.

Elins bild! :)

Stockmossens Ferrano är en korsning mellan hannoveranare och connemara. Han är e. Janus RC71 och u. Fielia. Han är väldigt stel och kan vara svår att få att ställa och böja. Har inte ridit honom på väldigt länge, så kan inte berätta så mycket om honom. Han är snäll och lunkar på i sin egen takt!

Figaro har jag aldrig ridit, men om jag har förstått det rätt är han väldigt pigg och känslig :) Han ägs inte av Sleipner, utan de lånar honom. Han är en av stallets största hästar.

Elins bild

Ready to Fly, eller Flugan som han kallas har jag inte heller ridit. Han är Elins favorithäst dock :) Han verkar vara trevlig att rida i både dressyr och hoppning!



Kotimäen Hans (Hasse) är en welsh cob valack e. Derwen Time Keeper och u. Peris Hariet. Han är min favorithäst på Sleipner, supermysig att rida! Ganska pigg och går lätt i form. I början när jag red honom gick han aldrig i ärlig form, han bara krullade ihop sig och slutade i princip gå framåt, men efter ett litet tag fick jag honom att gå i riktig form, och sen dess har han inte "krullat ihop sig" när jag ridit honom (:
Jag har aldrig hoppat honom, och jag har för mig att han slutat hoppa helt eftersom hans ben inte håller det.
Han har bara ett öga p g a en olycka som föl. Det är honom jag brukar tävla!

Hihi, åsna? ;)

Hokus Pokus (Hokus) är ett jättefint svenskt halvblod e. Troll u. Frida. Han kan vara lite lat att rida, men bara man får fart på honom är han jättemysig! Han är jättesnäll i hoppningen och har t o m hoppat 1,35 med ridläraren Nadja.

Big Indian (Indianen) har jag aldrig ridit, och vet knappt något alls om honom då han inte har stått så jättelänge på Sleipner.



Ivory (Ior) är en snäll highlandponny som har stått på Sleipner sen 1998! Han är snäll att hoppa, men jag tycker inte så mycket om att rida honom, då han känns lite "ojämn" på något sätt att rida. Han brukar gå på nybörjarlektioner.

Haha x)

Black Jewel x (Julia) är en angloarab e. El Hiko ox u. Svarta Maja xx. Hon är jättetrevlig att rida, men man vet aldrig hur hon är innan man sitter på henne, ena dagen kan hon vara lite seg och nästa pigg och jättefin!

Michelangelo dé Camperi (Nisse) är en av Sleipners största hästar. Jag har aldrig ridit honom, men han verkar väldigt snäll! Han är e. Meilenstiefel och u. Hauptstutbuch Erle. Han är hannoveranare.

No Parking xx (Parking) har jag faktiskt inte heller ridit. Han är också en av de största hästarna. Han verkar pigg och snäll!



Norrbacks Pluto är en new forestponny e. Silverlea Snowstorm och u. Adalmina. Han är väldigt lat, och inte den lättaste att få och gå i form. Ska jag vara helt ärlig tycker jag han är ganska ful, men han är snäll och går ofta på nybörjarlektioner. Ibland när det händer något riktigt roligt, som gymkhana eller hoppning kan det hända att han bockar, och då är det inte alla som lyckas hålla sig kvar!



Bilsbaeks Ramia är ett welsh cob sto e. Thers Billy Budd u. Rebel Rouge. Hon är en ponny med mycket fart i sig! I hoppningen kan hon få riktigt bråttom, men har man ridit lite längre är det inte så svårt att hålla henne. Ibland kan hindrena vara lite läskiga, speciellt när det står läskiga koner och däck under dem!



Striker (Rippe) är en fullblodskorsning e. Strohmann xx u. Fanfara. Han är snäll och kan ibland vara lite lat.



Castle Rock (Rocky) är en jättemysig korsningsponny. Han är snäll och pigg att rida i dressyren (men kan dock ha lite skumpig trav). Saker som gymkhana och hoppning kan vara lite läskigt, men när han väl hoppar så är det inga problem! Han går ofta med på nybörjarlektionerna.

Samson har jag aldrig ridit. Han är lite lat, men snäll!
Tindra är den nyaste hästen på Sleipner. Hon kom dit 17e februari, så jag har inte ridit henne än. Hon är en d-ponny.
Orkade inte börja leta efter bilder på alla, men här fick ni se några i alla fall! :)
Säg till om det är någon jag har glömt, kollade faktiskt på hemsidan eftersom det går snabbast och smidigast så.


Kommentarer
Postat av: aino

sötaste bulle gullet Ferrano <333

2011-03-10 @ 18:53:40
URL: http://mystebu.blogg.se/
Postat av: josse

Vem har tagit bilden på Rippe gulle??

2011-03-10 @ 19:15:03
URL: http://shettistjejerna.blogg.se/
Postat av: Eve

du sa att du inte ridit samson? jag tycke rhan är jättepigg och asfin att rida! i dressyren är han nästan lite för pigg för mej^^

2011-03-11 @ 14:20:06
URL: http://elitponnisarna.blogg.se/
Postat av: Jacobvanessa

Very impressed!

2011-07-19 @ 08:13:43
URL: http://jacobvanessa.blog-howto.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0