Brolöten dag 1 - Ankomsten

Äntligen här! Först satt vi länge i bilen, men till slut kom vi fram. Matilda och jag typ hyperventilerade när vi såg skylten till uppfarten - Brolötens Connemarastuteri. Uppfarten omgavs av hagar på båda sidor, och, lite längre fram, en ridbana på vänster sida. Det finns två stall, Connemarastallet och Halvblodsstallet och uteboxar. En skrittmaskin finns det också!
Chris, Emelie och Christian är inte hemma, Christian kommer senare och Chris och Emelie i morgon.
Vi lastade av Shakira och lät både henne och oss bekanta oss med omgivningen en stund innan vi åkte och åt lunch/middag på en restaurang.
Hästarna är superfina! Speciellt Briman, hihi :D Han är sin pappa (Björsells Briar) upp i dagen! Det kändes lite coolt att träffa de hästar man bara sett på bild och läst om tidigare i verkligheten.
Vår stuga, Alpvillan, som vi bor i, är jättemysig. Vi har både kylskåp och spis :) En liten soffa och två sängar.
På söndag, om två dagar alltså, kommer resten av lägerdeltagarna. Som jag förstått det blir det två till (vi fick senare reda på att det skulle komma tre stycken). Den ena tjejens häst har redan kommit. Han heter Nero och är verkligen jättefin!
Shakira trivs jättebra!
Senare
Jag blir bara mer och mer fäst vid det här stället!
Vi fick rykta två av ponnyerna, King Co och Scarlett. King Co var skitig som en gris, och det var Matilda och jag också när vi var klara. Jag kommer rida någon av dem på lägret. Hoppas verkligen på King Co. Han är söt som socker och har gått mååånga SM. Han var dock lite sur i boxen emellanåt.
Sen gick vi till en matsal i ridhusbyggnaden och fick äta hemlagad pizza och melon till efterrätt. Köksan är jättesnäll.
Nu ska vi snart sova, för i morgon ska vi upp 06:30...
Here I am!


En litenliten bit av stallet.


Shakira kollar läget!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0