Kimberly, dressyr

Jag for till Kim idag. Hon är så himla gullig!
Det var inte lika halt som förra veckan på banan, så jag började med att skritta fram henne, sen travade jag. Hon tyckte det var läskigt med alla ljud som kom av blåsten. Försökte lugna henne genom att prata när hon skyggade, men det blåste så mycket så jag inte ens hörde mig själv.
Det gick ganska bra ändå, hon var lite spänd, men det kändes inte som om hon skulle rusa iväg.
Dock försökte hon gå ut första gången jag travade förbi utgången som leder mot stallet. Jag fick henne rätt väg, men jag fick henne inte att gå fram igen, haha! Efter det var det inte fler problem.
Sen testade jag galoppera henne, det gick bra, hon försökte inte bocka eller nåt.
Efteråt var hon supersvettig, haha, liten lurvboll var hon!
När allt var fixat hade Evelina bråttom hem, så jag stannade kvar och väntade på mamma. Det tog fyrtio minuter. Aja, fick lite tid över till att fotta Kim i alla fall.
Haha, söt heest :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0