Tindra dressyrträning 22.4

Idag red jag ju som sagt Tindra. I framridningen var hon jättespänd och väldigt mycket på tå, jag kände hur hon gjorde sig beredd att sticka hela tiden. Men efter ett tag slappnade hon av och blev superfin. Hon var jättekänslig och fin, och lyssnade jättebra. I början fick jag bara tänka på att rida lite försiktigt, eller hela ridpasset egentligen, men främst i början.
Vi tränade på att ställa och böja, och lite tempoväxlingar. Det gick prima!
Dock tyckte jag att galoppfattningarna var lite knepiga, trots att jag gjorde mycket halvhalter och försökte förbereda blev det lite slängtrav emellan. I högergalopp gick hon jättebra, bar sig själv bra och hade ett bra tempo!
Ikväll eller i morgon kanske det kommer upp en film, om Elin skickar filmerna, men tills vidare får ni nöja er med lite bilder :)
Skäckklubben :D
Resten av bilderna sparar jag till filmen.

Kommentarer
Postat av: Hanna påvals

vem har tagit bilderna ? och var står Tindra, fina bilder :)

2011-04-22 @ 16:17:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0